Nissan EV - o nouă viață pentru bateriile uzate
10 februarie 2022
În 2021, Nissan în colaborare cu 4R Energy Corporation și East Japan Railway Company (JR East), a demarat un proiect de testare și validare a reutilizării bateriilor Nissan LEAF la punctele de trecere la nivel cu calea ferată.
Pe baza datelor statistice acumulate în ultimii 10 ani, este o certitudine faptul că bateriile care echipează modele electrice Nissan au o durată de viață mult mai mare decât a mașinii.
Bateria litiu-ion a unui Nissan LEAF, de exemplu, păstrează între 60 și 80% din capacitatea de stocare a energiei electrice la sfârșitul ciclului de viață a vehiculului în sine.
Prin reutilizarea bateriilor uzate ale vehiculelor electrice, acea capacitate de energie rămasă poate fi direcționată în alt scop.
Acesta este și motivul pentru care reciclarea acumulatorilor reprezintă o prioritate eco-sustenabilă pentru Nissan, o preocupare permanentă de a identifica noi soluții de a utiliza bateriile și după ieșirea din circulație a mașinilor.
În 2021, Nissan în colaborare cu 4R Energy Corporation și East Japan Railway Company (JR East), una dintre cele mai importante companii de transport feroviar din Japonia, a demarat un proiect de testare și validare a reutilizării bateriilor Nissan LEAF la punctele de trecere la nivel cu calea ferată.
Trecerile la nivel cu calea ferată sunt esențiale pentru funcționarea trenurilor și siguranța rutieră. Pentru a se asigura că funcționează corect în orice moment, companiile feroviare instalează unități de alimentare de urgență.
În prezent, aceste unități de alimentare de urgență folosesc acumulatori plumb-acid, iar înlocuirea acestora cu acumulatori litiu-ion reprezintă un pas important pentru eficientizarea resurselor și automatizarea procesului de monitorizare și control al procesului.
„Cu bateriile plumb-acid trebuie să vizităm periodic punctele de trecere a căilor ferate pentru a verifica starea de încărcare și gradul de degradare. Prin reutilizarea bateriilor litiu-ion avem un sistem de control atașat, similar cu un EV, astfel încât să putem verifica de la distanță starea bateriei. Este un real progres și în ceea ce privește mentenanța. Acest sistem permite diagnoza preventivă, informându-ne despre starea bateriei înainte ca tensiunea acesteia să devină prea scăzută.”
Kaito Tochihara, Assistant Chief Researcher - East Japan Railway R&D Centre
„Pe piața auto există un trend mondial de electrificare. Pe măsură ce utilizarea vehiculelor electrice va deveni din ce în ce mai răspândită, disponibilitatea bateriilor reutilizabile va crește și ea. Până de curând, ideea că bateriile mașinilor electrice ar putea fi refolosite la trecerile la nivel cu calea ferată era de neimaginat. Iată ca astăzi devine realitate. Și potențialul pentru bateriile EV uzate nu se oprește aici. Există numeroase alte modalități de a reutiliza acumulatorii pentru o societate viitoare mai sigură și mai durabilă.”
Kaito Tochihara, Assistant Chief Researcher - East Japan Railway R&D Centre