POLITICA DE CONFIDENŢIALITATE
Ultima actualizare: 21 septembrie 2022
Aplicaţia de navigare pe distanţe scurte Nissan Connect (“Aplicaţia”), publicată de Nissan Motor Co., Ltd (“Nissan” sau “noi”), este o aplicaţie de navigare prin GPS care vă ghidează pe distanţe scurte, de la o destinaţie la următoarea şi înapoi la vehiculul dvs. Nissan.
În special, Aplicaţia vă furnizează următoarele caracteristici:
• Găseşte-mi vehiculul: atunci când dispozitivul este conectat la sistemul de navigare al vehiculului dvs. Nissan, Aplicaţia primeşte locaţia curentă a vehiculului Nissan. Atunci când părăsiţi vehiculul Nissan, primiţi o notificare pe dispozitiv, iar locaţia vehiculului Nissan va fi afişată pe hartă pentru a putea să-l găsiţi mai târziu;
• Navigare către destinaţia finală: atunci când dispozitivul este conectat la sistemul de navigare al vehiculului dvs. Nissan, Aplicaţia primeşte locaţia curentă a vehiculului Nissan, anume adresa la careaţi parcat, şi va fi afişată pe hartă. Va fi disponibil un traseu de mers pe jos pentru a vă duce la destinaţia finală, dacă vă aflaţi la maximum 5 kilometri de aceasta. Dacă vă aflaţi la o distanţă mai mare de 5 kilometri faţă de destinaţia finală, traseul de mers pe jos nu va fi generat automat; şi
• Trimiteţi o destinaţie către vehiculul dvs. Nissan: utilizaţi aplicaţia pentru a găsi o destinaţie şi trimiteţi-o către vehiculul dvs. Nissan.
Atunci când accesaţi, răsfoiţi şi utilizaţi Aplicaţia şi serviciile asociate, veţi furniza Nissan datele dvs. personale. În calitate de editor, Nissan acţionează ca operator de date pentru datele dvs. personale şi prelucrează aceste date în colaborare cu TomTom, care acţionează ca procesator de date.
Vă rugăm să citiţi cu atenţie prezenta politică de confidenţialitate, deoarece explică modul în care Nissan vă utilizează datele personale şi modul în care vă puteţi exercita drepturile în legătură cu acestea. Prezenta politică de confidenţialitate completează Termenii şi condiţiile Aplicaţiei şi orice documente sau notificări care s-ar putea referi la prezenta politică de confidenţialitate.
În cazul în care aveţi întrebări referitoare la confidenţialitate, puteţi contacta direct Punctul de contact pentru protecţia datelor al Nissan, prin trimiterea unui e-mail la adresa NML_Globaldataprivacyoffice@mail.nissan.co.jp.
1. CE TIP DE DATE PERSONALE COLECTEAZĂ NISSAN?
Tipul de date | Exemple de date |
Detalii de contact |
Adresa de e-mail |
Date referitoare la locaţie |
Locaţia în timp real a dispozitivului dvs., locaţia în timp reala vehiculului dvs. Nissan |
Date referitoare la navigare |
Destinaţia finală, distanţa până la destinaţia finală, ora desosire, indicaţiile rutiere, indicaţiile de mers pe jos, adresa la care este parcat vehiculul dvs. Nissan, destinaţiile salvate (acasă, serviciu, alte destinaţii), informaţiile din agendă (inclusiv datele de identificare şi adresele contactelor dvs.), setările de navigare (frecvenţa actualizărilor de trafic, unităţile de distanţă etc.) |
Date referitoare la Aplicaţie |
Versiunea Aplicaţiei, versiunea hărţilor încărcate în Aplicaţie |
Atunci când decideţi să permiteţi accesul la agenda dvs. în Aplicaţie, furnizaţi Nissan date personale referitoare la terţe părţi (adică adresele şi datele de identificare). În astfel de circumstanţe, dorim să vă reamintim că vă revine responsabilitatea de a vă informa contactele în legătură cu transmiterea şi utilizarea datelor personale ale acestora de către Nissan şi de a le pune la dispoziţie prezenta politică de confidenţialitate.
Anumite date personale pot fi obligatorii sau opţionale, în funcţie de solicitarea dvs. Datele obligatorii vor fi marcate ca atare în momentul colectării. Dacă refuzaţi să furnizaţi datele obligatorii, este posibil ca Nissan să nu vă poate procesa solicitările (de exemplu: crearea contului dvs. de utilizator, conectarea Aplicaţiei la vehiculul dvs. Nissan, furnizarea serviciilor de navigare prin GPS prin intermediul Aplicaţiei etc.).
2. CARE SUNT SCOPURILE PENTRU CARE NISSAN VĂ UTILIZEAZĂ DATELE PERSONALE
Nissan vă utilizează datele personale numai pentru scopurile următoare:
Scopuri |
Exemple de utilizare a datelor dvs. personale | Temeiuri juridice |
Crearea şi gestionarea contului dvs. de utilizator | • pentru a vă crea contul de utilizator
• pentru a vă autentifica în Aplicaţie, pentru a salva destinaţiile preferate
• pentru a vă actualiza contul de utilizator, după cum este necesar |
Aplicarea Termenilor şi condiţiilor Aplicaţiei |
Prestarea serviciilor de navigare prin GPS | • pentru a vă localiza dispozitivul în timp real (cu un memento, care urmează să fie aprobat, că există o funcţionalitate de localizare în timp real), pentru a vă furniza serviciile de navigare prin GPS
• pentru a vă localiza vehiculul Nissan în timp real (cu un memento, care urmează să fie aprobat, că există o funcţionalitate de localizare în timp real), pentru a vă furniza serviciile de navigare prin GPS
• pentru a vă partaja destinaţia finală cu sistemul de navigare al vehiculului dvs. Nissan, prin conectarea Aplicaţiei la vehiculul Nissan
• pentru a vă ghida spre destinaţia finală atunci când conduceţi
• pentru a vă ghida spre destinaţia finală atunci când mergeţi pe jos, după ce aţi parcat vehiculul Nissan
• pentru a memora locaţia vehiculului dvs. Nissan, pentru a vă ghida înapoi la acesta
• pentru a vă salva destinaţiile preferate, pentru a le accesa mai repede
• pentru a partaja locaţia vehiculului dvs. Nissan cu oaplicaţie de navigare diferită de pe dispozitivul dvs.
• pentru a descărca automat informaţiile de trafic şi hărţile actualizate în Aplicaţie
|
Aplicarea Termenilor şi condiţiilor Aplicaţiei |
Navigarea către destinaţiile salvate/preferate |
• pentru a permite Aplicaţiei accesul la agenda dvs., pentru a vă ghida spre adresele selectate ale contactelor dvs.
|
Consimţământul dvs. |
Îmbunătăţirea Aplicaţiei şi a serviciilor asociate, precum şi a experienţei dvs. de utilizator |
• pentru a îmbunătăţi Aplicaţia şi serviciile asociate
• pentru a vă facilita răsfoirea în cadrul Aplicaţiei
• pentru a lua măsurile necesare protejării securităţii Aplicaţiei
|
Interesul legitim al Nissan dea îmbunătăţi Aplicaţia şi serviciile asociate, precum şi experienţa dvs. de utilizator |
Administrarea pre-litigiilor sau a litigiilor |
• pentru a administra orice dispută sau litigiu
|
Interesul legitim al Nissan de a-şi apăra drepturile şi interesele |
Respectarea obligaţiilor legale şi de reglementare |
• pentru a respecta obligaţiile legale şi de reglementare
• pentru a vă procesa solicitările de exercitare a drepturilor dvs.
|
Obligaţiile legale şi de reglementare la care se supune Nissan |
3. CINE VĂ POATE ACCESA DATELE PERSONALE?
Atunci când accesaţi, răsfoiţi şi utilizaţi Aplicaţia şi serviciile asociate, este posibil ca datele dvs. personale să fie transmise către următorii destinatari:
Destinatari |
Scopuri |
Nissan şi angajaţii săi autorizaţi în mod corespunzător |
Pentru a gestiona Aplicaţia şi serviciile asociate, în conformitate cu secţiunea 2 din prezenta politică de confidenţialitate |
TomTom | În calitate de procesator de date, pentru a presta serviciile de navigare prin GPS în numele Nissan |
Furnizorii de servicii ai Nissan (furnizor de găzduire, furnizori de serviciiIT etc.) |
În mod exclusiv în scopuri funcţionale şi tehnice, în legătură cu gestionarea Aplicaţiei şi a serviciilor asociate |
Autorităţi administrative sau judiciare |
În mod exclusiv în cazul unei solicitări exprese şi justificate sau în cazul unei presupuse încălcări a dispoziţiilor juridice sau de reglementare |
Avocaţi şi toate părţile interesate |
În mod exclusiv în cazul gestionării eventualelor dispute şi a altor chestiuni juridice, acolo unde este cazul |
4. DATELE DVS. PERSONALE VOR FI TRANSFERATE ÎN AFARA UNIUNII EUROPENE (UE)/SPAŢIULUI ECONOMIC EUROPEAN (SEE)/REGATULUI UNIT (UK)/ELVEŢIEI?
Deoarece Nissan, filialele sale şi unii dintre furnizorii săi de servicii se află în ţări din afara UE/SEE/UK/ELVEŢIEI, datele dvs. personale sunt prelucrate în ţări terţe.
Atunci când datele dvs. personale sunt transferate în astfel de ţări terţe, Nissan, în absenţa unei decizii de adecvare şi, acolo unde este cazul, după ce a efectuat o evaluare a adecvării drepturilor dvs. pe teritoriul ţării terţe, implementează garanţiile juridice şi/sau contractuale impuse de legile aplicabile privind protecţia datelor (cum ar fi Clauzele contractuale standard din Europa).
5. CUM VĂ PROTEJEAZĂ NISSAN DATELE PERSONALE?
Nissan a implementat măsuri de securitate tehnice şi organizaţionale pentru a vă proteja datele personale, în special împotriva eventualelor încălcări a securităţii datelor personale. Aceste măsuri vor garanta un nivel de securitate adecvat datelor personale şi vor lua în considerare stadiul actual al tehnicii şi costul implementării în raport cu riscurile şi natura datelor personale care trebuie protejate.
Nissan garantează că angajaţii săi şi orice alte persoane care vă prelucrează datele personale vor respecta normele şi procedurile interne ale Nissan referitoare la protecţia datelor personale. În acest context, Nissan îşi revizuieşte şi actualizează periodic practicile pentru a vă îmbunătăţi confidenţialitatea şi se asigură că normele şi procedurile sale interne sunt respectate în mod corespunzător.
În cazul în care descoperiţi o vulnerabilitate sau doriţi să raportaţi un incident de securitate, puteţi contacta direct Punctul de contact pentru protecţia datelor al Nissan, prin trimiterea unui e-mail la adresa NML_Globaldataprivacyoffice@mail.nissan.co.jp.
6. CARE ESTE PERIOADA DE PĂSTRARE A DATELOR DVS. PERSONALE?
Ca regulă generală, datele dvs. personale vor fi păstrate numai pentru perioada necesară îndeplinirii scopurilor pentru care au fost colectate.
În special:
• datele referitoare la contul dvs. de utilizator sunt păstrate până la ştergerea contului de utilizator sau după doi (2) ani de inactivitate în contul dvs. de utilizator;
• datele referitoare la serviciile de navigare prin GPS sunt păstrate până la prestarea completă a serviciului solicitat sau până la ştergerea acestora, în cazul în care aţi decis să le salvaţi în Aplicaţie;
• informaţiile despre activitatea dvs. pe internet sau în alte reţele electronice sunt păstrate pe o perioadă de treisprezece (13) luni de la colectare.
Dincolo de aceste perioade de păstrare, datele personale pot fi stocate în scopuri probatorii numai pe durata termenului de prescripţie aplicabil (de exemplu, în acest scop, cea mai frecventă dintre aceste perioade de păstrare este de obicei cuprinsă între 5 şi 7 ani).
7. CARE SUNT DREPTURILE DVS. CU PRIVIRE LA PROPRIILE DATE PERSONALE?
Dacă locuiţi în UE/SEE/UK/ELVEŢIA, aveţi următoarele drepturi asupra datelor dvs. personale:
• puteţi solicita accesul la datele dvs. personale pentru a obţine informaţii clare, transparente şi inteligibile cu privire la modul în care Nissan vă prelucrează datele personale (după cum este specificat în prezenta politică), precum şi o copie a datelor dvs. personale.
• puteţi solicita rectificarea datelor dvs. personale pentru a obţine modificarea acestora, dacă sunt învechite, inexacte sau incomplete.
• vă puteţi opune prelucrării datelor dvs. personale atunci când prelucrarea se bazează pe interesele legitime ale Nissan. Nissan nu vă va mai prelucra datele personale cu excepţia cazului în care demonstrează motive întemeiate şi legitime pentru prelucrare, care prevalează asupra intereselor, drepturilor şi libertăţilor dvs., cum ar fi respectarea unei obligaţii legale (de exemplu, o obligaţie legală care implică păstrarea documentelor) sau pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unor pretenţii legale.
• cu excepţia cazului în care locuiţi în Elveţia, puteţi solicita restricţionarea prelucrării pe o perioadă de timp limitată, în special pentru a efectua anumite verificări, unde se aplică una dintre următoarele condiţii:
➢ în cazul în care contestaţi exactitatea datelor dvs. personale, atunci prelucrarea acestora este restricţionată pe perioada necesară pentru ca Nissan să verifice exactitatea acestor date personale;
➢ în cazul în care prelucrarea este ilegală şi, în loc să solicitaţi ştergerea acestora, preferaţi să le restricţionaţi utilizarea;
➢ în cazul în care Nissan nu mai are nevoie de datele dvs. personale în scopul prelucrării, însă dvs. aveţi nevoie de acestea pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unor pretenţii legale;
➢ în cazul în care v-aţi opus prelucrării, situaţie în care datele dvs. personale sunt restricţionate în aşteptarea verificării dacă motivele întemeiate şi legitime ale Nissan pot prevala asupra intereselor, drepturilor şi libertăţilor dvs.
• vă puteţi retrage consimţământul în orice moment, fără ca această retragere să afecteze legalitatea operaţiunilor de prelucrare efectuate anterior.
• cu excepţia cazului în care locuiţi în Elveţia, puteţi solicita să primiţi datele dvs. personale într-un format structurat, folosit în mod curent şi prelucrabil electronic şi, de asemenea, puteţi solicita transmiterea acestora către alt operator de date, dacă acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic. Acest drept nu poate fi exercitat în toate circumstanţele. Dreptul se aplică numai atunci când îndeplineşte toate condiţiile următoare:
➢ solicitarea se referă numai la datele dvs. personale (cu excepţia datelor anonime sau de la terţi);
➢ solicitarea dvs. nu afectează în mod negativ drepturile sau libertăţile altora, în special pe cele ale Nissan (de exemplu, secretele comerciale) sau pe cele ale terţilor (de exemplu, proprietatea intelectuală);
➢ prelucrarea este efectuată prin mijloace automate (prin urmare, dosarele pe hârtienu sunt incluse);
➢ prelucrarea se bazează pe consimţământ sau pe executarea unui contract.
• puteţi solicita ştergerea datelor personale (dreptul de a fi uitat), situaţie în care se aplică unul dintre următoarele temeiuri juridice:
➢ vă opuneţi prelucrării datelor personale şi nu există motive legitime prevalente care să justifice prelucrarea datelor dvs. personale (de exemplu, o obligaţie legală care implică păstrarea documentelor);
➢ decideţi să vă retrageţi consimţământul pe care se bazează prelucrarea;
➢ datele dvs. personale nu mai sunt utile pentru scopurile originale în care au fost colectate sau pentru orice alt tip de prelucrare;
➢ modul în care sunt utilizate datele dvs. nu respectă dispoziţiile juridice sau dereglementare aplicabile.
În funcţie de ţara dvs. de reşedinţă, este posibil să aveţi drepturi suplimentare cu privire la prelucrarea datelor dvs. personale.
În anumite circumstanţe, este posibil ca Nissan să vă solicite informaţii specifice pentru a vă confirma identitatea şi a asigura exercitarea drepturilor dvs. Aceasta este altă măsură de siguranţă adecvată prin care ne asigurăm că datele personale nu sunt dezvăluite unei persoane care nu are dreptul să le primească.
În cazul în care aveţi întrebări referitoare la confidenţialitate sau doriţi să vă exercitaţi drepturile, puteţi contacta direct Punctul de contact pentru protecţia datelor al Nissan prin trimiterea unui e-mail la adresa NML_Globaldataprivacyoffice@mail.nissan.co.jp.
De asemenea, dacă doriţi, puteţi depune o plângere la autoritatea naţională de protecţie a datelor. Acest drept poate fi exercitat în orice moment şi gratuit, cu excepţia eventualelor taxe poştale sau a cheltuielilor asociate reprezentării sau asistenţei juridice, în cazul în care alegeţi să angajaţi o terţă parte pentru a vă furniza asistenţă în cadrul procedurii.
8. MODIFICĂRILE ADUSE PREZENTEI POLITICI
Prezenta politică poate fi modificată periodic, în special pentru a reflecta modificările în cadrul serviciilor furnizate de Aplicaţie sau în ceea ce priveşte legislaţia în vigoare. Nissan vă va furniza politica de confidenţialitate actualizată prin orice mijloace adecvate, dacă acest lucru este impus de legislaţia în vigoare. În orice situaţie, vă recomandăm să revizuiţi prezenta politică de confidenţialitate de fiecare dată când utilizaţi Aplicaţia.